XHP Ohjelmointi

XHP- ohjelmointi on Saksassa BMW autoihin kehitetty ohjelmointitoimenpide, joka ohjelmoi vaihteiston toimintaa.
Ohjelmointia kehittivät aluksi harrastajat. Ensimmäiset optimoinnit tulivat E60/90 mallien tehokkaimmille versioille ja tällä hetkellä ohjelmointia on saatavana myös F-sarjan autoihin.

Optimointi muuttaa vaihteiston toimintaa sporttisemmaksi. Vaihteiston toiminta muuttuu sulavamammaksi sekä nopeammaksi, jonka vuoksi polttoaineen kulutus pienenee 5-15 %. Auto tuntuu liikkuvan kevyemmin, koska kaasupoljinta painaessa reagointi paranee.

Optimointi, automaattivaihteiston

piilotetun potentiaalin käytöönotto


Ohjelmointitasot

Ominaisuudet vaihtelevat eri vaihteistojen kesken,

mutta yleisesti auton toiminta paranee.

Jokainen ohjelma sopii 6HP ja 8HP vaihteistoihin.

xHP Stage 1

  • Optimoidut D-vaihtopisteet taloudelliseen ja urheilulliseen ajotapaan
  • Optimoitu vaihtostrategia ylä- ja alamäkeen ajoon
  • Optimoitu lämmittelykäyttäytyminen
  • Optimoitu monumentinmuuntimen lukitus 1./ 2./ 3. vaihteella
  • Mukautetut vääntömomenttirajat viritetyille moottoreille
  • Kickdown- poisto manuaalisessa tilassa
  • Vaihteen näyttö D /S /M / -tiloissa mittaristossa

xHP Stage 2

  • Optimoidut D&S- vaihtopiosteet parempaan kiihtyvyyteen osa- ja täyskaasutilanteissa
  • Noin 25% nopeammat vaihteet D /S /M / -tiloissa
  • Nopeampi vaihdevalitsimen aika
  • Optimoitu monumentinmuuntimen lukitus 1./ 2./ 3. vaihteella
  • Optimoitu lämmittelykäyttäytyminen
  • Korotetut vääntömomenttirajat viritysmoottorille
  • Kickdown- poisto D- ja manuaalisessa tilassa
  • Vaihteen näyttö D /S /M / -tiloissa mittaristossa

xHP Stage 3

  • Optimoidut D&S- vaihtopiosteet parempaan kiihtyvyyteen osa- ja täyskaasutilanteissa
  • Noin 25% nopeammat vaihteet D /S /M / -tiloissa
  • Noin 50% Nopeampi vaihde M-tilassa
  • Kierroslukua vastaava alasvaihtaminen ( kaasu- Blip )
  • Todellinen manuaalitila ( ei pakotettua vaihteenvaihtoa rajoittimessa )
  • Välitön kaasun vasteaika
  • Optimoitu monumentinmuuntimen lukitus 1./ 2./ 3. vaihteella
  • Optimoitu lämmittelykäyttäytyminen
  • Vääntömomenttirajat 1000 Nm:iin
  • Kickdown- poisto D /S /M / -tiloissa
  • Vaihteen näyttö D /S /M / -tiloissa mittaristossa

Ohjelmointi Kuopio

040 112 6599

040 779 9650

Ohjelmointi Joensuu

040 017 0799