DPF- Suodatin

DPF (Diesel particulate Filter) on suodatin joka kerää pakokaasusta talteen haitalliset päästöt, kuten noki, tuhka ja pienhiukkaset. Hiukkasuodattimet alkoivat yleistymään vuoden 2005 jälkeen Euro- 4 standardin mukaisesti. Vuonna 2009 Euro 5 päästöstandardi tuli pakolliseksi autovalmistajille ja moottorivalmistajille. Euro 5 standardin mukaisista autoista kerätään talteen jopa 85% pakokaasujen hiukkasista.

DPF -suodattimella on rajallinen kyky varastoida nokipartikkeleita sisällään,kun dpf suodattimeen alkaa ajan mukaan muodostus tarpeeksi nokea ja tuhkaa, alkaa itse DPF suodatin toimia tulppana pakokaasulle jollon pakoputkiston ja moottorinvastapaine kasvaa. Kun suodattimen vastapaine kasvaa liian suureksi se aiheuttaa ongelmia turbolle, EGR ventiilille ja perusmoottorille.

DPF-Pesu Hinnasto

  • Henkilö- ja pakettiautot alkaen 285€ sis alv 25,5%
  • Raskaskalusto 385€ sis alv 25,5%
  • -Henkilö-ja pakettiautot, kuormautot, trakorit, kaivinkoneet, metsäkoneet , veneet
  • -kaikki irtosuodattimet : kuormautot, trakorit, kaivinkoneet, metsäkoneet , veneet , teolisuusmoottorit yms
  • -Voimme myös pestä: DPF-EGR-yhdistelmä suodattimet , SCR-katalysaattorit, urea suodattimet
  • Hiukkassuodattimen irrotustyöt ja asennustyö 100€ /h sis alv 25,5%
  • Henkilö-ja pakettiautot, kuormautot, trakorit, kaivinkoneet, metsäkoneet , veneet

Passivinen regenerointi tapahtuu yleesä automaattisesti ajonaikana kun palamislämpötila nousee tarpeaksi korkealle.

Aktiivinen regenointi tapahtuu yleensä auton ohjainlaitteen käynnistyttäessä suodattimen regenroinnin. Poltto tapahtuu itsenäisesti sopivassa ajo-olosuhteissa

Pakkopolttolla tarkoitetaan OBD-testerillä käskettyä ajoneuvon omaa DPF- regenerointia.